Saturday, February 03, 2007

Forthnet: Tην κορόϊδεψαν ή μας κοροϊδεύει;







Integrine και Forthnet

Σε δύο blogs το http://hellastv.blogspot.com/ και το http://vkar.blogspot.com/2007/02/logo-forthnet.html
εμφανίζεται το νέο σήμα της
Forthnet http://www.forthnet.gr/ (δεξιά) και το σήμα της εταιρίας Integrine http://www.integrine.ro/ (αριστερά).

'H αυτοί που κάναν το branding της Forthnet την εξαπάτησαν τραγικά ή η Forthnet κοροιδεύει εμάς (;) Μπορεί βέβαια να είναι μία τρελή σύμπτωση. Ίδιο concept, ίδια χρώματα. Δύο εταιρίες έκαναν το branding τους και είχαν την ίδια ιδέα.

Φαντάζομαι σαν σοβαρή εταιρία που είναι θα μας λύσει την απορία. To e-mail της εταιρίας είναι pr@forthnet.gr

ΥΓ. Δεν γνωρίζω η Forthnet είναι θύμα απάτης ή όχι. Γενικότερα όμως το branding μιας εταιρίας είναι το πρόσωπό της προς τον πελάτη. Σε αυτό απεικονίζονται οι αξίες της και μέσα από αυτό θέλει να περάσει το μήνυμά της στην αγορά. Μία εταιρία που δεν έχει ενδιασμό να κλέψει στο branding, δεν έχει πρόβλημα να κλέψει και τον πελάτη.

Στην Ελλάδα πάντως υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα αντιγραφής, τεμπελιάς και περιφρόνησης τελικά προς τους πελάτες και θα χαρώ πολύ να τα παρουσιάσω.

15 comments:

Λύσιππος said...

Η χρήση swooshes σε λογότυπα ανήκει στην εποχή 1997 - 2000. Κακόγουστο το νέο λογότυπο του Forthnet και σίγουρα είναι παράξενο το πόσο μοιάζει με το Ρουμανικό - ακόμη και στους χρωματικούς τόνους.

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Ψάχνοντας λοιπόν λίγο βρήκα τον δημιουργό του νέου branding. Συγχαρητήρια στη Fortune για την εξαιρετικά πρωτότυπη δουλειά της (...)


Η Fortune δημιουργεί τη νέα εταιρική ταυτότητα της Forthnet

http://www.boussias.com/Default/GeneralSearch.asp

Περιλαμβάνει νέο λογότυπο και νέα φιλοσοφία

Mε νέα εταιρική ταυτότητα, φιλοσοφία και λογότυπο υποδέχθηκε η Forthnet το 2007. Η νέα εταιρική ταυτότητα είναι δημιουργία της Fortune και απώτερος στόχος της Forthnet είναι να εκπαιδεύσει τους πολίτες στην έννοια του broadband (ευρυζωνικότητας), παρουσιάζοντας πολλαπλές εφαρμογές, που θα κάνουν τη ζωή τους πιο απλή και περισσότερο άνετη.

Η νέα φιλοσοφία της Forthnet είναι εστιασμένη στον άνθρωπο, και εκφράζεται τόσο μέσα από εσωτερικές δομικές αλλαγές, όσο και από τη νέα της εικόνα.

Το νέο λογότυπο της Forthnet, η σφαίρα με τα χρώματα του μπλε, του πράσινου και του πορτοκαλί "αγκαλιάζει" το νέο κόσμο, τον κόσμο της τεχνολογίας, τον κόσμο του broadband, τον κόσμο του αύριο.

Με την αέναη κυκλική κίνησή της, συμβολίζει την συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, των τηλεπικοινωνιών, του σύμπαντος, αλλά και την διαρκή προσπάθεια των ανθρώπων της εταιρίας για εξέλιξη.

Υπενθυμίζεται ότι το διαφημιστικό λογαριασμό της Forthnet διατήρησε η BBDO Athens, μετά από πρόσφατο spec.

Γιωργος Μανουσακης said...

Δεν ξέρω αν γνωρίζεις, πώς προέκυψε το όνομα της forthnet. Δεν πρέρχεται από το "τέταρτο δίκτυο", αλλά από τα αρχικά f.o.r.t.h. foundation of research - technology Herakleion, δηλαδή το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (Ι.Τ.Ε.) του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο. Το ΙΤΕ ήταν ο πρώτος φορέας που έφερε το ίντερνετ στην Ελλάδα και έφτιαξε το σχετικό παροχέα, που τον ονόμασε με τα αρχικά του. Στην πορεία όμως, άγνωστο σε μένα κάτω από ποιες συνθήκες, η εταιρία ιδιωτικοποιήθηκε, ενώ αρχικά ένα μεγάλο μέρος των μετοχών πήραν οι Μινωϊκές Γραμμές.

Σοφία said...

Το branding της Ρουμάνικης ξέρουμε ποιος και πότε το έκανε;
Προσωπικά μου φαίνονται πιο πιθανά δύο σενάρια: 1. να έκλεψαν οι Ρουμάνοι το λογότυπο της forthnet (αλλά πότε πρόλαβαν πια?) ή 2. να κορόιδεψε η Fortune την Forthnet αντιγράφοντας ένα υπάρχον λογότυπο.
Να είχαν την ίδια ιδέα (μέχρι και στον τόνο των χρωμάτων) δύο άσχετες εταιρίες σε δύο άσχετες χώρες, μου φαίνεται εξαιρετικά απίθανο.
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες για την προέλευση του ονόματος της f.o.r.t.h.net!

terrangirl said...

Εγώ πάλι στο νέο logo της forthnet δεν βλέπω καμία σφαίρα η αέναη κυκλική κίνηση... μόνο κάτι χρωματιστά μισοφέγγαρα :P
Υπάρχει τραγική ομοιότητα στα δύο λογότυπα σε γενικές γραμμές δε λέω, αλλά από την άλλη δεν πιστεύω στην παρθενογέννεση των ιδεών. Οπότε μπορεί (α) ο γραφίστας που το έφτιαξε (και μπορεί να βαριόταν ή να έπηζε) πιθανόν να εμπνεύστηκε όντως από το σήμα της ρουμάνικης εταιρίας και να σκέφτηκε 'σιγά μην το καταλάβουν'
(β)Τα χρώματα αυτά είναι πολύ της 'μόδας' τελευταία στα διάφορα γραφιστικά σήματα όπως επίσης και το σφαιρικό σχήμα, οπότε δεν μπορώ να μην θεωρήσω ότι μπορεί να υπάρχει και σύμπτωση.
Απορία ψάλτου... αυτήν την Intergrine την ήξερε κανείς πριν;
Τις καλημέρες μου :)

Rodia said...

..και.. σιγά την ιδέ δλδ να 'ούμ'..

ε, αφήνω καμιά λέξη να ξες ότι σε βλέπω:-))

Anonymous said...

έγραψα ολόκληρο κατεβατο το μεσημέρι και δεν μπηκε στα σχόλια.
ενυγουέι
Έλεγα ότι
1ο τα προγράμματα(στον υπολογιστή) που χρησιμοποιούν οι γραφιστές έχουν μερικα σχεδιάκια(ως συνήθως είναι τα ίδια παντού)με αποτέλεσμα όταν σκυλοβαριούντε αρπάζουν ένα,του κάνουν μερικές τροποποιήσεις και βουαλαααα..
2οΟι υπεύθηνοι της φόρθνετ πιάστηκα κώτσοι..(βαριούντε και αυτοί) και δεν έψαξαν λίγο παραπάνω το σηματάκι τους.
Απο αυτά που βλέπω στα λόγκο τους μάλλον κάτι τέτοιο παίχτηκε.

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

@λύσιππος
Πόσο σύπτωση να είναι άραγε; Φυσικά μετα από αυτά που είδα την ευθύνη έχει [και] η Φορτυηε. Αυτό δεν αθωώνει την Forthnet όμως. Θα δούμε αν θα απαντήσουν πάντως.

@g.manoussakis
Γιώργο πολύ σωστά. Tότε είχε και σπουδαία φήμη.

@σοφία
Σοφία μου η καμπάνια της Φορτηηετ είναι πολύ πρόσφατη. Eίχαν βάλει και διαφημίσεις στους δρόμους. Eίναι δύο μηνών υπόθεση.

@terragirl
Πρώτη φορά την άκουσα την Intergrine. Eίναι τόσο κοντινά τα σχέδια που η σύμπτωση είναι απίθανη για μένα. Αφήνω που μια σοβαρή εταιρία που κάνει “branding” το ψάχνει το θέμα. Eδώ τα παιδιά που το βρήκαν δεν είναι καν στη δουλειά αυτή.

@ροδιά
Γειά σου ροδιά. Xαίρομαι να σε βλέπω και τη φωτογραφία σου - μου μοιάζει με βραζιλιάνικο capoeira [καλά το λέω;]

@μαραμένα σύκα
Eμ, τα "παιδάκια" είναι υποτίθεται σοβαρή εταιρία που θα πληρώθηκε σοβαρά χρήματα. Συνήθως είναι κοντά στα 100 χιλιάρικα, (ευρώ όχι δραχμές…) για το ξεκίνημα, και αν είναι ξεδίπλωμα ολόκληρης της ταυτότητας φτάνει και διπλά. Δεν έχω ιδέα φυσικά από λεπτομέριες.

Eίμαι περίεργος αν θα απαντήσουν.

'Eχω πάντως κάμποσα παραδείγματα - και επειδή οι κλοπές μου την δίνουν στα νεύρα θα βάζω κάθε κάμποσο τέτοια παραδείγματα.

Χαίρομαι που σας βλέπω στο blog μου.

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle said...

Αν λγόταν Τεταρτο Δίκτυο τηα γραφόταν fourthnet. Εγώ για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα ότι ήταν από τα αρχικά του ιδρύματος του Ηρακλείου το οποίο και φυσικά ήξερα αλλά δεν ήξερα πως ιδιωτικοποιήθηκε. Νόμιζα πως το forth προερχόνταν από το "μπροστά" "προς"
για το σήμα η ομοιότητα κύκλου και χρωμάτων είναι εμφανής. Είναι πολύ απρόσωπο και αν θέλετε εμένα μου θύμισε αμέσως και το logo του firefox αν χρησιμοποιείτε τον Motzilla για browser. (εντάξει εκεί έχει και μιά αλέπου που αγκαλιάζει την υδρόγειο) αλλά όταν φτιάχνεις ένα σήμαπ΄ρεπει να προσέχεις να μην σε μπερδέυουν με κάποιον άλλο.
ατυχής η επιλογή .
το αρχικό ήταν σαφώς πιό αναγνωρίσιμο.
Καλημέρα σε όλους

ioannisk said...

Πολλές φορές τα λογότυπα μοιάζουν οπότε μπορεί να μην έχουμε περίπτωση εσκεμένης αντιγραφής.

Άλλωστε το mission statement που δίνεις στο σχόλιο σου είναι συνηθισμένο για εταιρία. Οπότε οι Ρουμάνοι ίσως να λένε: "συμβολίζει την συνεχή εξέλιξη της ιατρικής, του σύμπαντος (!!!!!), αλλά και την διαρκή προσπάθεια των ανθρώπων της εταιρίας για θεραπεία των ασθενών" :)

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Αγαπητέ Σάκη το προηγούμενο ήταν αναγνωρίσιμο, αλλά είχε δυσκολία φαντάζομαι σε αναπαραγωγές. Και κανείς δε το θυμόταν ακριβώς. Δεν είναι περίεργο οι εταιρίες να αλλάζουν το branding τους προκειμένου να κάνουν και ένα νέο ξεκίνημα. Ας πούμε για παράδειγμα η BP που θέλησε να δείξει ένα πιο φιλικό προς το περιβάλλον πρόσωπο.

Αγαπητέ Ioanni, απλώς δε πιστεύω στις συμπτώσεις. Κανονικά η Forthnet θα μας λύσει την απορία όταν αύριο Δευτέρα θα δει το e-mail που της έστειλα. (Θα μου πεις, είδαμε πόσο απάντησε η ΕΤ για τις εκπομπές της κ. Δρούζα ...)

blogger said...

to FORTH θα φύγει απο το όνομα της FORTHNET. το θέμα είναι ποτε και ποιο θα είναι το καινούργιο όνομα. Είχα γράψει σχετικό άρθρο στις αρχές τους έτους στο hellastv.

http://hellastv.blogspot.com/2007/01/forthnet.html

Είμαι περίεργος αν πάρουμε απάντηση από τη forthnet. Θα τη δημοσιεύσουμε και εμείς αν στείλει.

Anonymous said...

Kala oi Forthnet kat n Integrine dev exouv registered trademark sto WTO? Pavtos ta trademarks stnv Amerikn eivai online sto www.uspto.gov eukola ta blepei kaveis, yparxei kati stnv Eurwpn pou mporei va ri3ei ligo fws sto 0ema;

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Η αντιγραφή και χοντροκομένη μάλιστα είναι κατα συρροή συνήθειο στην Ελλάδα. Και στη περίπτωση αυτή μπορεί να πει η Forthnet ότι είναι μία απλή σύμπτωση. Φυσικά όποιος έχει μάτια βλέπει. Εννοείται ότι η εταιρεία δεν έκανε τον κόπο να απαντήσει σε ένα blog. Θα δούμε αν αυτό ήταν έξυπνη κίνηση στο μέλλον.

Anonymous said...

Καλά - μη τρελαθούμε.Έχει κλέψει η Forthnet εδώ πέρα.