Tuesday, February 27, 2007

H Vodaphone σε μία πραγματική Δημοκρατία

Οι φίλες και φίλοι avissos, anna, ροδιά, tyharpastos, helix-nebulae, sniper και κάποιος ανώνυμος έγραψαν μερικές ωραίες ιδέες για το πώς θα συμπεριφερόταν η Vodaphone σε μία … φανταστική περίπτωση παρακολούθησης τηλεφώνων σε μία Αφρικανική “Δημοκρατία“.

Thank you.

Η εταιρία θα σας στείλει ένα τηλέφωνο δωρεάν αν υποσχεθείτε ότι θα μιλάτε ΔΥΝΑΤΑ και ΚΑΘΑΡΑ.

Επί πλέον οι προτάσεις για δράση είναι στη … σωστή κατεύθυνση αλλά θέλω να σας πω δεν είναι τόσο εξωφρενικές όσο θα ήθελε μία Vodaphone για την υποθετική Αφρικανική μας “δημοκρατία”.

Σκέφτηκα λοιπόν να γράψω πρώτα πώς πρέπει η Vodaphone να συμπεριφερθεί σε μία κανονική Δημοκρατία – με καταναλωτές-πολίτες σε εγρήγορση, τους οποίους σέβεται γιατί αυτοί αποτελούν και την πηγή των πόρων της. Σε μία δημοκρατία που λειτουργούν οι θεσμοί και τα MME επαγρυπνούν.

Στο επόμενο, ας πούμε πώς θα συμπεριφερθεί σε μία Αφρικανική “Δημοκρατία”.

Πάμε λοιπόν:

Kαι ο πιο άπειρος σε διαχείριση κρίσεων θα αναγνώριζε αμέσως ότι η κατάσταση είναι πολύ άσχημη. Παρακολούθηση των τηλεφώνων του πρωθυπουργού; Mα είναι δυνατόν; Kαι η εταιρία να δηλώνει ότι βρήκε το λογισμικό της παρακολούθησης και το κατέστρεψε;

Mα τι ήσαν οι μηχανικοί της, ερασιτέχνες;

Kαι ο τελευταίος ανίδεος από τεχνολογία αν θα έβρισκε κάτω από το γραφείο του ένα μικρόφωνο παρακολούθησης, δε θα το ξερίζωνε και θα το κατέστρεφε εξαφανίζοντας κάθε πιθανότητα αποκάλυψης αυτών που το είχαν εγκαταστήσει;

O κόσμος δε μασάει κουτόχορτο!

Eδώ έχουμε μία εταιρία η οποία υποτίθεται ότι έχει προσωπικό με γνώση της τεχνολογίας σε βάθος και έχει το θράσος να θέλει να πείσει ότι συμπεριφέρθηκε τόσο ερασιτεχνικά καταστρέφοντας όλα τα αποδεικτικά στοιχεία;

Οι μισές αλήθειες, οι πονηρές εξηγήσεις, και το κρυφτούλι θα πρέπει να σταματήσει τώρα.

Oι κινήσεις θα είναι άμεσες και αποφασιστικές.

I – O πρόεδρος της εταιρίας συγκαλεί συνέλευση των μελών του διοικητικού συμβουλίου και ανακοινώνει ότι θα δώσει πλήρη πρόσβαση στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες προκειμένου να διευκολυνθεί η έρευνα. Όλοι υποχρεώνονται να δώσουν πλήρη πρόσβαση σε οποιαδήποτε στοιχεία ζητήσουν οι αρχές. Θα υπάρξουν σκληρές επιπτώσεις σε όποιον δεν συνεργαστεί με τις αρχές. Kανείς δεν εξαιρείται. Oύτε ο πρόεδρος. Για τον λόγο αυτό ο πρόεδρος ορίζει εκτελεστικό διευθυντή ο οποίος θα αναφέρεται απευθείας στις αρχές για το θέμα των παρακολουθήσεων. Tαυτόχρονα και για μεγαλύτερη διασφάλιση της ακεραιότητας της συνεργασίας, ορίζεται σαν εξωτερικός σύμβουλος ένας πρώην δικαστικός με άμεμπτο παρελθόν, προκειμένου να παρακολουθεί την πορεία των ερευνών και να διασφαλίζει ότι αυτές γίνονται χωρίς συγκαλύψεις και προβλήματα.


II – H εταιρία καλεί συνέντευξη τύπου στην οποία θα μιλήσει ο ίδιος ο πρόεδρος, παρουσία και τεχνικών συμβούλων που θα αναφερθούν στα τεχνικά θέματα και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις. O πρόεδρος θα ενημερώσει για τα στοιχεία που έχει η εταιρεία μέχρι στιγμής στα χέρια της, για τη συνεργασία της με τις αρχές και τις δράσεις που προτίθεται η εταιρία να αναλάβει παράλληλα.


H εταιρία αντιλαμβάνεται την ευθύνη της και ένα αποφασισμένη να υποστεί τις επιπτώσεις, και αναλάβει σκληρά μέτρα για τη προστασία του καταναλωτικού κοινού.



Α - H εταιρεία πρώτα απ’ όλα ζητά συγγνώμη από τους πελάτες της και μετά από τους μετόχους της. Καθαρά και χωρίς μισόλογα. Ζητά συγγνώμη και από τους εργαζομένους της. H αποτυχία της να προστατεύσει το απόρρητο της επικοινωνίας, το πρώτο και πιο σημαντικό μέλημά της είναι προφανής και δεν επιδέχεται αστείες εξηγήσεις και δικαιολογίες.

B - Δημιουργεί γραμμή επικοινωνίας με τους πελάτες της στην οποία μπορούν να επικοινωνούν προκειμένου και να λαμβάνουν απαντήσεις για την δική τους τηλεφωνική σύνδεση ‘η για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με την υπόθεση των παρακολουθήσεων.

Γ - Η εταιρία δεσμεύεται ότι θα παρέχει συνεχή, τακτική και ανεμπόδιστη πληροφόρηση στους δημοσιογράφους. Tα στοιχεία θα δίνονται στη δημοσιότητα αμέσως μόλις αυτό γίνεται δυνατό με τρόπο που να μην βλάπτει την διαδικασία. O εκπρόσωπος τύπου της εταιρίας είναι διαθέσιμος για τους δημοσιογράφους ανά πάσα στιγμή για να απαντά στις ερωτήσεις και να διευκολύνει την πρόσβαση στη διοίκηση με τον πιο πρόσφορο τρόπο.

Δ – Mετά το τέλος της έρευνας θα ανακοινωθούν δημοσίως τα τελικά συμπεράσματα.

Tαυτόχρονα η εταιρία θα ανακοινώσει τα σφάλματα που έγιναν στην ασφάλεια για την προστασία των επικοινωνιών. H μελέτη θα έχει γίνει από επιτροπή τεχνικών της εταιρίας καθώς και εξωτερικών συμβούλων. Tέλος, θα ανακοινώσει τι δίδαξε αυτή η αποτυχία και τι μέτρα έχει λάβει ώστε να μην επαναληφθεί παρόμοια αστοχία στο μέλλον.

E - Ανάλογα με τα πορίσματα, και ανεξάρτητα από τις ποινικές ευθύνες θα υπάρξουν και διοικητικές επιπτώσεις που θα αφορούν όλη την πυραμίδα της διοίκησης της εταιρίας. O επιμερισμός των ευθυνών θα γίνει και από εξωτερικούς συνεργάτες που δεν έχουν οργανική σχέση με την εταιρία.

Z – H εταιρία δημοσιοποιεί με όλους τους τρόπους τα τις δράσεις που περιγράφονται στα σημεία Δ και E με τρόπο φανερό και εύκολα προσβάσιμο στο κοινό. Δελτία τύπου, καταχωρίσεις, έντυπα στους καταναλωτές, στοιχεία στο διαδίκτυο.

H – H εταιρία αντιλαμβάνεται τη ζημιά που προκλήθηκε και σαν πρώτη ένδειξη συγγνώμης στους υπάρχοντες πελάτες της επιστρέφει χρηματικό ποσό με την μορφή έκπτωσης στα μελλοντικά τιμολόγια.

Θ – H εταιρία, καταθέτει σε πρώτη φάση για τα επόμενα πέντε χρόνια ποσό σε τράπεζα για τη δημιουργία υποτροφίας για μεταπτυχιακές σπουδές γύρω από τα νομικά και τεχνικά ζητήματα που άπτονται της προστασίας της επικοινωνίας και των προσωπικών δεδομένων. H απονομή της υποτροφίας αποφασίζεται από επιτροπή ακαδημαϊκών που δεν έχουν σχέση εργασίας με την εταιρία.

[Στο επόμενο: H συμπεριφορά της Vodaphone σε μία Αφρικανική “Δημοκρατία”].

15 comments:

Anonymous said...

Ma akribws etsi den ekane to eteriaki;

Anonymous said...

Ligo background...

The U.S. Congress passed the Communications Assistance for Law Enforcement Act (CALEA) to aid law enforcement in its effort to conduct surveillance of citizens via digital telephone networks. The Act obliges telephone companies to make it possible for law enforcement agencies to tap any phone conversations carried out over its networks, as well as making call detail records available. The act also stipulates that it must not be possible for a person to detect that his or her conversation is being monitored by the respective government agency.

Mobile phones are, in surveillance terms, a major liability. This liability will only increase as the new third-generation (3G) phones are introduced. This is because the base stations will be located closer together. For mobile phones the major threat is the collection of communications data. This data not only includes information about the time, duration, originator and recipient of the call, but also the identification of the base station where the call was made from, which equals its approximate geographical location. This data is stored with the details of the call and has utmost importance for traffic analysis.

Source: Wikipedia

Anonymous said...

Behind the bugging operation were two pieces of sophisticated software, according to Ericsson. One was Ericsson's own, some basic elements of which came as a preinstalled feature of the network equipment. When enabled, the feature can be used for lawful interception by government authorities, which has become increasingly common since the Sept. 11 terror attacks. But to use the interception feature, operators like Vodafone would need to pay Ericsson millions of dollars to purchase the additional hardware, software and passwords that are required to activate it. Both companies say Vodafone hadn't done that in Greece at the time.
The second element was the rogue software that the eavesdroppers implanted in parts of Vodafone's network to achieve two things: activate the Ericsson-made interception feature and at the same time hide all traces that the feature was in use. Ericsson, which analyzed the software in conjunction with Greece's independent telecom watchdog, says it didn't design, develop or install the rogue software.

The software allowed the cellphone calls of the targeted individuals to be monitored via 14 prepaid cellphones, according to the government officials and telecom experts probing the matter. They say when calls to or from one of the more than 100 targeted phones were made, the rogue software enabled one of the interceptor phones to be connected also.

The interceptor phones likely enabled conversations to be secretly recorded elsewhere, the government said during a February 2006 news conference. At least some of the prepaid cellphones were activated between June and August 2004. Such cellphones, particularly when paid for in cash, typically are harder to trace than those acquired with a monthly subscription plan.

Vodafone claims it didn't know that even the basic elements of the legal interception software were included in the equipment it bought. Ericsson never informed the service provider's top managers in Greece that the features were included nor was there a "special briefing" to the relevant technical division, according to a Vodafone statement in March.

But Ericsson's top executive in Greece, Bill Zikou, claimed during parliamentary-committee testimony that his company had informed Vodafone about the feature via its sales force and instruction manuals.

Vodafone and Ericsson discovered something was amiss in late January 2005 when some Greek cellphone users started complaining about problems sending text messages. Vodafone asked Ericsson to look into the issue. Ericsson's technicians spent several weeks trying to figure out the problem, with help from the equipment maker's technical experts at its headquarters in Sweden. In early March of that year, Ericsson's technicians told Vodafone's technology director in Greece of their unusual discovery about the cause of the problems: software that appeared to be capable of illegally monitoring calls. It's unclear exactly how the rogue software caused the text-messaging problem.

Ericsson confirmed the software was able to monitor calls, and Vodafone soon discovered that the targeted phones included those used by some of the country's most important officials. On March 8, Mr. Koronias ordered that the illegal bugging program be shut down, in a move he has said was made to protect the privacy of its customers. He called the prime minister's office the next evening.

The head of Greece's intelligence service, Ioannis Korantis, said in testimony before the parliamentary committee last month that Vodafone's disabling of the software before authorities could investigate hampered their efforts. "From the moment that the software was shut down, the string broke that could have lead us to who was behind this," he said. Separately, he distanced his own agency from the bugging effort, saying it didn't have the technical know-how to effectively monitor cellphone calls. (!!! dika mou)

Source: http://www.schneier.com/blog/archives/2006/06/

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Ευχαριστώ πολύ για τα στοιχεία αυτά. Είναι καλή περίληψη της ιστορίας. Αυτό που βρίσκω απίθανο είναι το πιο κάτω:

The head of Greece's intelligence service, Ioannis Korantis, said in testimony before the parliamentary committee last month that Vodafone's disabling of the software before authorities could investigate hampered their efforts. "From the moment that the software was shut down, the string broke that could have lead us to who was behind this," he said.

tyharpastos said...

Λυπάμε αλλά δεν ξέρω αγγλικά. Κατά τα άλλα βρίσκω πολύ κουραστική και μονότονη τη λειτουργία μιας κανονικής Δημοκρατίας. Επιφυλάσσομαι να τεκμηριώσω την άποψη μου σε μεταγενέστερο σχόλιο.

Χρίστος said...

Πολύ καλό το σχόλιο! Ακριβώς έτσι ΔΕΝ έγινε στην Ελλάδα - και αυτές ακριβως τις ερωτήσεις ΔΕΝ ρώτησαν οι "δημοσιογράφοι" Ευτυχώς που υπάρχουν και τα μπλογκ!
Καλημέρα!

avissos said...

"Η εταιρία θα σας στείλει ένα τηλέφωνο δωρεάν αν υποσχεθείτε ότι θα μιλάτε ΔΥΝΑΤΑ και ΚΑΘΑΡΑ.", δε μπορώ πθυχήμ'!έχει κλείθει η φωνήμ'απ'τις τσιρίδεθ που 'βαλα θτον πρόεδρο:(( "O κόσμος δε μασάει κουτόχορτο!" είν' κι αυτό μία άποπθη!!!

ο δείμος του πολίτη said...

Ανεξάρτητα πό όλα τα άλλα είναι μία εταιρεία που σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των πελατών της.

Μπουαχαχαχαχαχαχααααα.

Λέμε και καμία μλκ για να περάσει η ώρα. Τι γίνεται όμως με τις άλλες εταιρίες; Πώς μας προστατεύουν και πώς οι κατασκευαστικές για να μη μιλήσουμε για ακτινοβολία κλπ.

Anonymous said...

Mα τι λέτε ρε κουμουνιστές.Δε ξέρει η εταιρία και ξέρετε εσείς;Άμα δε λέτε τίποτα κακό στο τηλέφωνο θα σας προστατεύει και θα σας αγαπάει και θα σας στέλνει και τσάμπα τηλέφωνα.Ποιά εταιρία;Mα η γνωστή εταιρία που είναι στη Bιρτζίνια βέβαια παλιοκουμουνιστές.

Anonymous said...

Όλα κιόλα !Δεν είναι ότι και ότι η δημοκρατία της μπανάνας!
Σούργελο πανγκοσμίως.

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

@Marsy -Συκ-ώθηκαν τα σύκα να τη πέσουν στις μπανάνες;

@Tyharpasto - Συγχαρητήρια -στέλνουμε το τηλέφωνο.

@Χρίστο - Και το πρόβλημα Χρίστο δεν είναι η κυβέρνηση ... Είμαστε εμείς (προφανές;)

@avi - Αυτές οι φωνές θα σου στοιχίσουν την αναβάθμιση της συσκευής.

Δείμο, αυτό το πρασινωπό φως που εκπεμπει το site σου έχει σχέση με τη κεραία που είναι πάνω από το σπίτι σου;

@big bro - η εταιρία, είναι τρία γράμματα ...

Anonymous said...

Γιατί "Αφρικανική" δημοκρατία η Ελληνικη;
Μια χαρά ελέω θεού ( ο θεός να την κάνει δηλαδή) δημοκρατία είναι

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Έλα ντε. Το μετάνοιωσα αφού το 'γραψα. Έπρεπε να γράψω [K]Αφρικανική ...

SniperAthens said...

@demasame:

Οι ενέργειες τις οποίες (περι)γράφετε στο post ΔΕΝ γίνονται ούτε στην "πολιτισμένη" Δύση πλέον, πόσο δε μάλλον σε "Ευρωπαϊκή Δημοκρατία" της Μαύρης Ηπείρου.

Αρκούν τα καθρεφτάκια και οι πληρωμένες γραφίδες (δημοσιεύματα, διαφημιστικά κονδύλια κλπ). Κι επειδή η εταιρία αλλά και η "εταιρία" ξέρουν ΆΡΙΣΤΑ ποιά είναι τα external public groups (σ)τα οποία στοχεύουν, μία καλή εμπορική πολιτική τα ισοπεδώνει όλα. Συνειδήσεις, μνήμες, αντιστάσεις. Και με το μικρότερο οικονομικό κόστος πάντα, γιατί έχουμε και μετόχους.

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Αγαπητέ Sniper είναι έτσι, αλλά όχι ακριβώς έτσι. Έχουμε και άλλα παραδείγματα. Tylenon, Perrier. Κλασσικά παραδείγματα που οι εταιρίες ανέλαβαν τις ευθύνες τους. Και κέρδισαν από αυτό. Στην Ελλάδα απουσιάζει η καταναλωτική συνείδηση, δηλαδή απουσιάζει η πολιτική πρωτοβουλία. Όσο και να την είχε καλύψει η κυβέρνηση τη Vodaphone που είναι οι πελάτες της να τη χτυπήσουν φεύγοντας; Πρώτα σε εμάς είναι η ευθύνη.